Paylaş:

gebelikte-egzersizGebelik döneminde de egzersizin önemli bir yeri vardır.  Ancak anne adayının kendisi için en uygun fiziksel aktivite türünü doktoruna da danışarak seçmesi gerekmektedir. Ağır ve zorlayıcı egzersizler hem bebeğin kemik yapısının bozulmasına sebep olabilmekte hem de anne sağlığını riske sokmaktadır

  • Kasları doğum için güçlendirir
  • Gebelik esnasında vücudu dirençli ve formda tutar,
  • Yorgunluğu önleyerek vücudun daha dinç ve enerjik olmasını sağlar.
  • Gebelikte ortaya çıkabilecek bel ve sırt ağrılarının önlenmesine yardımcı olur.
  • Varis oluşumunu önler.
  • Ödemi azaltır.
  • Kabızlığın oluşmasını engeller.
  • Gebelik diyabeti oluşum riskini azaltır.
  • Doğum sonrasında da annenin vücudun daha kolay eski formuna kavuşmasını sağlar.

GEBELİKTE ORTAYA ÇIKABİLECEK SAĞLIK SORUNLARI NELERDİR ?

GEBELİKTE BULANTI

gebelikte_bulanti-

Bulantı, gebelerin günlük yaşantısını ve yaşam kalitesini en çok etkileyen bir sorundur. Hormonal değişimler, özellikle de progesteron düzeyindeki artış bulantılara sebep olmaktadır. Bulantılar birinci trimesterin (ilk üç aylık dönem) sonlarına doğru azalmaktadır. Bazı durumlarda bulantı süreklilik arz edebilmekte ve ağırlık, su-elektrolit kaybı (dehidratasyon) gibi önemli sağlık sorunları yaratabilmektedir. Bu durum mutlaka doktorunuz tarafından değerlendirilmelidir.

 bulanti

GEBELİKTE BULANTIYI AZALTMAK İÇİN NELER YAPMALI?

  • Az az ve sık sık, 5-6 öğün şeklinde beslenmeye çalışın.
  • Uzun süre aç kalmak bulantıların artmasına sebep olabilir.
  • Sabah yataktan kalkmadan önce; sade kızarmış ekmek, bir miktar kraker, kuru tahıl gevreği veya galeta vb. tüketilebilir.
  • Sabah yataktan kalkış hızına dikkat etmeli yavaşça kalkmalı ve ani hareketlerden kaçınmaya çalışın.
  • Pirinç yağsız, Sade makarna, kraker, patates,   meyve ve sebze gibi bulantı yaratmayacak besinleri tercih edin.
  • Su, çorba gibi sıvıları öğünlerle birlikte değil öğün aralarında tüketmeye çalışın.
  • Baharatlı, ağır kokulu, yağlı, kızartılmış besinlerden kaçının.
  • Bu dönemde koku hassasiyeti çok fazla olduğu için yemek pişirme sırasında bulunduğunuz ortamı havalandırmaya çalışın.
  • Hazır paketlenmiş, ürünlerden uzak durmaya çalışın.
  • İçeriğini bilmediğiniz gıdalardan uzak durmaya gayret edin.
  • Tüp bebek
Paylaş:
Siz Yorumlayın Doktorumuz Cevaplasın
Benzer Yazılar